• MULTI-DISCIPLINAIR
  • SAMENWERKEN
  • GROWTH HACKING

Strategic Growth

Een groeistrategie is niet alleen een reeks functies die je in jouw bedrijf aansluit om de groei van jouw product een boost te geven, het is ook de manier waarop je je als team organiseert en verzamelt. Als groei 'meer een mentaliteit is dan een toolkit', zoals Ryan Holiday zei, dan is het een collectieve mentaliteit.

Boostline-Growth-Strategy-Page-Proces.png

Een multidisciplinaire aanpak voor groei

Succesvolle groeistrategieën zijn het product van engineering, marketing, leiderschap, ontwerp en productbeheer. Of jouw team nu bestaat uit twee medeoprichters of afdelingen vol medewerkers, growth hackingstrategieën zijn alleen effectief als je ze kunt toepassen op jouw organisatie, een workflow kunt toepassen en de resultaten van experimenten kunt gebruiken om intelligente beslissingen te nemen.

Kortom, er is geen plug-in voor groei. Om het gebruikersbestand en het activeringspercentage van jouw product te vergroten, moet je bedrijf methodisch zijn en de strategieën die je leest afstemmen op jouw unieke product, probleem en doelgroep.

Wat is een groeistrategie?

Een groeistrategie is een actieplan waarmee je een hoger marktaandeel bereikt dan je momenteel hebt. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is een groeistrategie niet noodzakelijkerwijs gericht op korte termijnwinsten - groeistrategieën kunnen ook op de lange termijn gericht zijn.

Een ander ding om in gedachten te houden is dat er doorgaans vier soorten strategieën zijn die in een groeistrategie worden opgenomen. Je kan een of meer van de volgende opties gebruiken:

  1. Productontwikkelingsstrategie - Je marktaandeel vergroten door nieuwe producten te ontwikkelen om die markt te bedienen. Deze nieuwe producten moeten een nieuw probleem oplossen of een aanvulling zijn op het bestaande probleem dat je met het product oplost.

  2. Marktontwikkelingsstrategie - Je marktaandeel vergroten door nieuwe marktsegmenten te ontwikkelen, jouw gebruikersbestand uit te breiden of het gebruik van je product door je huidige gebruikers uit te breiden.

  3. Marktpenetratiestrategie - Je marktaandeel vergroten door producten te bundelen, prijzen te verlagen en reclame te maken - eigenlijk alles wat je met marketing kunt doen nadat jouw product is gemaakt. Deze strategie wordt vaak verward met de strategie voor marktontwikkeling.

  4. Diversificatiestrategie - Je marktaandeel vergroten door volledig nieuwe markten te betreden.

up-to-date-website-laten-maken-haaglanden-boostline.jpg

"Growth Hacking is a mindset."

Mindset en Growth Hacking

De term growth hacking is bedacht door Sean Ellis in 2010 toen hij een vervanger voor zichzelf zocht en gefrustreerd raakte door de marketeers die hij sprak. Veel marketeers prioriteren random en hoewel ze zeggen dat ze groei nastreven, gaan zaken als uiterlijk, design, bereik, merkbeleving, engagement, etc. voor.

Boostline is een organisatie die zich volledig richt op het realiseren van groei. Alles staat in dienst van die missie. Samen werken aan die mindset en praktische toepassingen om die groei te "hacken". Strategic Growth staat voor ons voor samenwerken naar groei!

Heb je vragen of het wat voor jouw organisatie is? 

Heeft u vragen over de groeistrategieën? Dan staat onze servicedesk altijd voor u klaar. U krijgt telefonische ondersteuning. Ook kunt u bij Onze Servicedesk terecht voor al uw vragen met vele helder geschreven handleidingen tot uw beschikking. De medewerkers van de servicedesk zijn iedere werkdag van 09:00 uur tot 17:00 uur bereikbaar.

bel-danny-Boostline.png

Meer informatie?

Wilt u meer informatie of gewoon direct starten?

Bel Danny op 06 22 58 0801

Scroll naar boven